May 4, 2009

:: The ESQ WAY 165 ::

Salam,
First of all syukur dan terima kasih kpd jabatan cz hntr gi kursus ESQ 165...x tgambar dlm fikiran aku kebesaran Ilahi selama ini..maybe kita jus bca Al-Quran tapi x prnh nk memahami n mdalaminya...segala-galanya dh tertulis di dlmnya..masyaallah..terasa aku lalai dgn duniawi...
aku syukur sesgt diberi kesempatan oleh Allah utk mhadiri kursus ni.. kita lupa dan x prnh kenal siapa diri ini..cinta hakiki hanya pada ALLAH...kita agungkn karya barat dan lupa bahawa karya agung Allah... Al-Quran dan Sunnah, amat lengkap utk panduan hidup kita..tapi kita sebagai umat islam x prnh lihat keindahan Al-Quran...
aku terkasima dgn ilmu yg disampaikan oleh Trainer...x sangka aku lupa dengan Allah...hati ini kosong rupanya...cinta pada Allah sangat tipis...alhamdulillah, smoga dgn kursus ini dpt mnyedarkan diri ini...kita pun maklum, hidup ini perlu sesekali diingtkan oleh org lain... ingat -mengingati sgt perlu supaya kita sentiasa aware dgn Allah...
" Demi Matahari Dan Sinarnya Di Pagi hari,
Demi Bulan Apabila Ia Mengiringi,
Demi Siang Hari Bila Menampakkan Dirinya,
Demi Malam Apabila Ia Menutupinya"
"Demi Langit Beserta Seluruh Binaannya,
Demi Bumi Serta Ada Dihamparannya,
Demi Jiwa dan Seluruh Penyempurnaanya"
"Allah Mengilhamkan,
Sukma Kefasikan dan Ketqwaan,
Beruntung Bagi Yang Mensucikannya,
Merugi Bagi Yang Mengotorinya"

0 komentar:

Post a Comment